piątek, 31 marca 2023

 Setka A z podnoszonym kilem

Część 1 - wykonanie skrzyni kilowej.

Pierwszy egzemplarz podnoszonego kila do Setki A wykonał Piotr Czarniecki dla Atoma. Tego samego Atoma na którym startował w SpA 2016.

Skrzynię kilową wykonujemy z laminatu poliestrowo - szklanego na wewnętrznej formie jednorazowej.


Budowa formy z płyty grubosci 20mm

Nakładki na formie służą do uzyskania przetłoczeń pod teflonowe ślizgi.


Poszpachlowane krawędzie nakładek formujących


Płyta która pozwoli odformować kołnierz denny


Po pierwszym woskowaniu


Po piątym woskowaniu


Metalowe wzmocnienie przedniej krawędzi


Wzmocnienie gotowe do zalaminowania


Ten sam widok z większej odległosci


Nakładamy dwie warstwy żelkotu


Pierwsze warstwy laminatu, tu 4 x mata 300

Ścianki skrzyni są cienkie

Na razie nie laminujemy dalej


Rozcinamy skrzynię wzdłuż przedniej krawędzi i wyjmujemy formę wewnętrzną


Zlaminowujemy rozcięcie. Do gładkiego wnętrza skrzyni wstawiamy listwy sklejkowe o grubości 20 mm. Listwy zapobiegną odkształcaniu skrzyni podczas dalszego laminowania. Laminujemy następne warstwy do osiągnięcia gramatury zgodnej z projektem. Aby skrzynia nie odkształcała się w czasie laminowania należy jednorazowo nakładać nie więcej warstw niż łącznie 1000G/m2. Teraz należy zrobić kilkunastogodzinną przerwę, potem przeszlifować powierzchnię i nałożyć następne warstwy (np. 3 x M300) i tak do uzyskania przewidzianej gramatury zbrojenia. Nałożenie całej przewidzianej ilosci warstw w jednym procesie mogłoby spowodować wyraźne odkształcenia.
Wszystkie fotografie Piotr Czarniecki






























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz