Setka A z podnoszonym kilem
Część 4 - montaż
Poniżej pokazano zamontowanie skrzyni, podnoszonego kila i steru na Setce A "Atom". Prace i fotografie wykonał Piotr Czarniecki. Odkręcony został stały kil. Otwory po mocujących go śrubach zostały zaszpachlowane epoksydem i z zewnątrz zalaminowane. W wycięte otwory w dnie i pokładzie wsunięta, wklejona i przykręcona została skrzynka kilowa. Skrzynka została wsunięta od dołu kadłuba. Ponieważ wnętrze Atoma było zabudowane i ta zabudowa miała pozostać przecięto jej elementy i powiązano ze skrzynką. Podczas montowania skrzynki bardzo ważne jest by nie została skręcona. Powierzchnie wewnętrzne mają pozostać płaskie.
Zmieniono ster i zawiasy steru
Odkręcanie stałego kila
Trasowanie otworu pod skrzynkę kilową
Otwory w dnie i pokładzie wycięte
Wsuwanie skrzyni
Stały kil usunięty, skrzynka kilowa wklejona i przykręcona
Naddatek skrzyni został obcięty. Skrzynię przylaminowano do pokładu a laminowanie zakryto sklejkowymi nakładkami.
Sklejkowe podkładki gotowe do przykręcenia okucia podmasztowego. Teflonowe ślizgi wstawione w przetłoczenia.
Płetwa kila wsunięta od strony pokładu
Zamontowano okucie podmasztowe. Uwaga, tu nietypowy szczegół. Na na nowym okuciu podmasztowym nie wykonano gniazda masztu. Wykorzystano stare okucie podmasztowe przykręcając je na nowym. Prace wykonywano z dala od warsztatów spawalniczych a dzięki takiemu rozwiązaniu była pewność, że wszystko będzie pasowało. Maszt skrócono o wysokość nowego okucia podmasztowego.
Do wystającej płetwy kila przykręcono bulb zdjęty z kila stałego. Szczelina między połówkami bulba została zaszpachlowana.
Wystającą krawędź kołnierza płetwy dobrze jest oprofilować szpachlówką epoksydową, zwłaszcza krawędź przednią
Skrzynka kilowa wlaminowana w kadłub. Dodatkowo w tej łódce przylaminowana do poprzecznej grodzi przez którą przechodzi oraz do półek kambuza.
Przylaminowanie do pokładu
Przylaminowanie do dna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz